Nieuwsbrief 10 november 2023

06-11-2023
Het team van de Nieuwe Wereld wenst u alvast een fijn weekend.
 WZ&PC Schoolzwemtoernooi
Zwem.jpg
Op zondag 5 november 2023 was het WZ&PC Schoolzwemtoernooi in het Leeghwaterbad in Purmerend. Het begon met 25 meter schoolslag, gevolgd door 25 meter borstcrawl, niet de snelste, maar zeker niet de laatste.  Het 2e deel bevatte 4 poule-wedstrijden waterpolo van 4 minuten. Daarvan hebben we er 3 gewonnen en 1 verloren!
De beste van de poule ging door naar de halve finale, wij zijn 2e geworden. Heel jammer en genoeg voor een grote teleurstelling op de gezichten van de deelnemende kinderen. Maar, het team van De Nieuwe Wereld heeft gestreden als Leeuw(en)(innen)! Nio, Xanthe, Marly, Ashley, Aya en Kivanc dank jullie wel voor de geweldige inzet! Hopelijk doen er volgend jaar meer kinderen van onze school mee aan dit super gave zwemtoernooi. Als je geïnteresseerd bent in een (gratis) proefles, dan kan je contact opnemen via de volgende mailadressen: Wedstrijdzwemmen: swimkick@wzpc.nl Waterpolo: waterpolo@wzpc.nl Recreatief: recreatief@wzpc.nl.

Elektrische fietsen en fatbikes (bericht van de Gemeente)
Het is u vast niet ontgaan: elektrische fietsen en zogenaamde fatbikes zijn ontzettend populair. We zien ze steeds meer op straat en ook dat er veel tieners en kinderen op fietsen. Wat ons zorgen baart, is dat elektrische fietsen vaak zijn opgevoerd, en de fatbikes vaak voorzien zijn van een gashendel waarbij je zelf niet of nauwelijks hoeft te trappen en toch heel hard kan rijden. Dit brengt gevaarlijk gedrag met zich mee en grote risico’s op ongelukken en lichamelijk letsel. Bovendien zijn dit soort opgevoerde elektrische fietsen en fatbikes verboden op de openbare weg als ze geen RDW-keuring hebben. Dat betekent ook dat de gebruikers niet verzekerd zijn bij een ongeval, ook niet voor de kosten van een eventuele andere partij.
Omdat jongeren en ouders hier vaak niet van op de hoogte zijn, wil de gemeente u hierover informeren.
(zie verder de brief in de bijlage)

Ik vind het fijn hoe de juf uitlegt en hoe je op school behandeld wordt en dat ze er alles aan doen dat je het leuk hebt op school".

"Je kan goed leren en er zijn leuke klassen en gewoon een leuke school".