Nieuwsbrief 18 februari 2022

14-02-2022
Het team van de Nieuwe Wereld wenst u een goede voorjaarsvakantie en ziet u graag terug op maandag 28 februari.

Versoepeling van maatregelen
U bent zeer waarschijnlijk op de hoogte dat vandaag de maatregelen verder worden versoepeld en volgende week vrijdag nog meer wordt losgelaten.
Dat betekent dat na de voorjaarsvakantie niet langer het dringend advies voor het dragen van mondkapjes geldt in school voor leerlingen van groepen 6 t/m 8. Ook zullen we niet langer de cohortering van groepen hanteren.

Rapporten en oudergesprekken
In de week na de voorjaarsvakantie krijgen de kinderen hun rapport mee. In die week kunt u ook intekenen voor de oudergesprekken die in de 2e week na de voorjaarsvakantie worden gehouden.

Regionale ronde voorleeswedstrijd
Zayinte Schuuring uit groep 8 deed namens De Nieuwe Wereld mee aan de Nationale Voorleeswedstrijd! Samen met haar moeder ging onze schoolkampioen Zayinte voorlezen in de middag van 16 februari in de Bibliotheek van Purmerend. Hier vond de regionale ronde van de Nationale Voorleeswedstrijd plaats. Er deden elf schoolkampioenen mee: uit Edam, Volendam, Purmerend, Landsmeer en Kwadijk. De zenuwen zaten hoog, maar de deelnemers hebben ze overwonnen en dat maakt hen allemaal winnaars! Door de spannende fragmenten zaten zowel de jury als de andere aanwezigen op het puntje van hun stoel. Zayinte las voor uit 'Hockeyhobbels en kunstgrasknieën' van Barbara Scholten. Aan het einde werden de oorkondes uitgereikt en kregen alle schoolkampioenen een roos. De voorleeskampioen van Bibliotheek Waterland is geworden: Mikkie Oosterloo van basisschool De Trimaran in Edam! Zij vertegenwoordigt onze regio tijdens de provinciale finale. Zayinte eindigde samen met de andere kandidaten op de tweede plaats. Van harte gefeliciteerd!
Voorbeeld van afbeelding

Het is weer tijd voor PurVak!
Tijdens de voorjaarsvakantie organiseerd Spurd elke dag sport- en spelactiviteiten op verschillende plekken in Purmerend en Beemster.
(zie de flyer in de bijlage)
Van maandag 21 t/m vrijdag 25 februari.
Spurd is extra trots dat ze deze PurVak een derde locatie voor de Peuter-PurVak realiseren! Deelname is gratis en aanmelden is niet meer nodig.
Het volledige programma, speciale activiteiten en de coronamaatregelen kun je vinden op onze website: https://www.spurd.nl/purvak en op:
Voor een overzicht van alle Purmerendse Vakantieactiviteiten in de voorjaarsvakantie: kijk op www.purvak.nl.

"Er zijn hele goede juffen en meesters die je ook vertrouwen en ze geven heel goed les, vooral mijn juffen".

"Goeie ideeën voor het werk, goede uitleg, het thema, bijna alles van deze school". "Het is een gezellige en leerzame school".