Nieuwsbrief 17 juni 2022

17-06-2022
Beste ouder(s) en verzorger(s),

Het team van de Nieuwe Wereld hoopt u vanavond te zien en anders wensen we u alvast een goed weekend.

Beleefavond vandaag 17 juni
Het is fijn dat u zo enthousiast heeft gereageerd op ons uitnodiging. De workshops zijn goed gevuld vanavond en wij verheugen ons op uw aanwezigheid.
We zien u graag vanavond en hebben er zin in!
Voor de duidelijkheid willen we nog vermelden dat de beleefavond alleen voor ouders is bedoeld.

Groepsbezetting komend schooljaar
We willen u alvast over de groepsbezetting voor komend schooljaar informeren.
Zoals u weet vertrekken er enkele collega's eind van dit schooljaar en is het werven van nieuwe collega's in de huidige arbeidsmarkt een groot probleem.
Het is echter gelukt om één nieuwe collega aan te trekken, Rachel Geertsen. Zij zal in de kleuter-onderbouw gaan werken. Er zijn op dit moment nog wel losse dagen in de groepen 5, 6 en 7 die nog moeten worden ingevuld. Daar zijn we nog mee bezig:
groep 1-2A juf Saskia /juf Laura
groep 1-2B juf Annet/ juf Rachel
groep 3       juf Nieneke
groep 4A    juf Annemiek/juf juf Mieke
groep 4B    juf Lutske/juf Rachel
groep 5      juf Samantha/juf Mieke
groep 6      juf Katja
groep 7A   meester Matthijs
groep 7B   juf Sabrina
groep 8      juf Chantal

Rapporten en oudergesprekken
Volgende week donderdag 23 juni gaat het rapport mee met de kinderen. In de week daarna zijn de oudergesprekken op wederzijds verzoek. U kunt vanaf donderdagmiddag 23 juni intekenen indien u een gesprek wilt met de leerkracht.
Voor ouders van groep 8 leerlingen
De OPSPOOR Academie heeft in samenwerking met De Weekend Academie een webinar georganiseerd voor ouders/verzorgers van leerlingen uit groep 8. U kunt op 27 juni (van 19:30-21:00 uur) deelnemen aan het online webinar "Toekomstmakers: De overstap naar het voortgezet onderwijs". Aanmelden en meer informatie gaat via dit formulier:

'Out of school'
OPSPOOR Out of School kom dit schooljaar terug met het thema "Green City". We gaan nadenken over een klimaatbewuste- en duurzame leefomgeving. Het programma duurt twee weken en leerlingen geven zich op voor de week van 18 t/m 22 juli of 25 t/m 29 juli.  In de 2 weken tijdens de zomer gaan we aan de slag met verschillende activiteiten. (zie ook de flyer).

• Om mee te beginnen gaan we Tiny-Tiny Houses ontwerpen. Hoe bouw je een duurzaam huis?
  • We gaan samen ontdekken wat groen doet in en voor je leefomgeving.
  • We gaan Purmerend duurzaam bouwen in Minecraft.
  • We gaan een energiegame spelen, waardoor we bewust worden van wat energietransities vraagt van ons gedrag, onze omgeving en het samenwerken.
  • Wij hebben een project genaamd Offshorewind4kids, waar kinderen leren hoe een windturbine werkt en er zelf één te maken. Met programmeren en al!
  • En last, but not least, wij haken aan bij Project 2040 van de gemeente Purmerend. De volwassenen weten dan wel hoe de stad duurzamer kan worden ingericht, maar wij denken dat onze TOEKOMSTMAKERS ze nog weleens flink gaan verrassen. Wellicht kan het beleid mede door de leerlingen worden beïnvloed.

"Er zijn hele goede juffen en meesters die je ook vertrouwen en ze geven heel goed les, vooral mijn juffen".

"Goeie ideeën voor het werk, goede uitleg, het thema, bijna alles van deze school". "Het is een gezellige en leerzame school".