Nieuwsbrief 2 september 2022

29-08-2022

Het team van De Nieuwe Wereld wenst u een goed weekend toe.
De Vreedzame school
De kinderen zijn deze week enthousiast gestart met het eerste blok van de Vreedzame school. Het thema van dit blok is 'wij horen bij elkaar' en staat in het teken van groepsvorming. De kinderen van de groepen 1 t/m 6 hebben vandaag een kletskaart mee naar huis gekregen, waarop u meer informatie kunt vinden. Hierop staan ook leuke suggesties om met uw kind in gesprek te gaan.

SMW - School Maatschappelijk Werk
                                                                                                                                                       Knipsel.JPG

Beste ouder(s) en verzorger(s),

Voor wie mij nog niet kent…..even voorstellen Mijn naam is Myra Timmerman, de schoolmaatschappelijk werker (smw) bij jullie op school. Ik ben vanuit de gemeente voor een paar uur verbonden aan jullie school en kan ik de school, ouders en kinderen ondersteunen waar nodig.

Ik kom vanuit Levvel, Jeugd en opvoedhulp waar ik al 22 jaar werkzaam ben. Ik heb o.a. ervaring in het begeleiden van kinderen (individueel en in groepen) op school en het geven van trainingen. Daarnaast begeleid ik gezinnen thuis en bied ik ondersteuning in vragen ten aanzien van opvoeding en gedrag.

De school moet een plek zijn waar een kind zich goed kan ontwikkelen en zijn/ haar talenten kan ontplooien. Dat kan voor elk kind anders zijn. Soms loopt het niet lekker en heeft het kind of gezin hulp kortdurende hulp nodig. Daarin kan o.a. de schoolmaatschappelijk werker ondersteuning bieden. Daarnaast kan ik ook met u kijken wat er eventueel anders nodig is en hoe u daar aangemeld kan worden.

Schoolmaatschappelijk Werk

Soms is er behoefte aan een beetje ondersteuning, advies of een luisterend oor. Heeft uw kind moeite met bijvoorbeeld; inslapen, zelfstandig aankleden, bedplassen, communiceren, onzekerheid leren op school, vriendschappen, social media of opkomen voor zichzelf, het reguleren van emoties? Of zijn er andere vragen op het gebied van opvoeding of gedrag?

Zou u daar wel eens vrijblijvend over willen praten en advies of tips krijgen waarmee u weer zelf verder kunt? Thuis of op school uw kind begeleiden in op sociaal emotioneel gebied? Of samen met mij kijken waar de juiste hulp geboden zou kunnen worden voor uw kind of uzelf, zodat u sneller de juiste weg vindt?

U kunt mij altijd bellen of mailen voor een afspraak. Dat kan thuis, of op school of telefonisch.

Vriendelijke groet, Myra Timmerman Tel: 06 51924575 Mail: m.timmerman@levvel.nl (werkdagen ma, din en donderdag)

Schoolplein
Afgelopen week is er weer hard gewerkt aan het schoolplein. De meeste toestellen en het kunstgras zijn geplaatst en ook het hek is vervangen voor een nieuw hoger hek. Daarmee willen we ongewenste bezoekers en vandalisme zoveel mogelijk voorkomen.
Komende week zal de laatste hand worden gelegd aan de speelplekken. Er zal daarna weer volop gebruik gemaakt kunnen worden van het speelplein. Nog even geduld dus.
Zoals eerder gemeld zal het groen dan nog in oktober (herfstvakantie) worden geplant.

Beweegwijs
We zijn afgelopen dinsdag ook weer begonnen met Beweegwijs. Natuurlijk moest er wat aangepast worden gezien de beschikbare ruimte maar de kinderen konden weer lekker met nieuwe spellen en activiteiten aan de gang.
TMO-coördinatoren gevraagd

Beste ouders/verzorgers,

Voor dit schooljaar zoeken wij enthousiaste ouders die ons team van TMO-coördinatoren willen komen versterken.

Lijkt het u leuk om meer betrokken te zijn bij school, TMO en Beweegwijs meld u dan aan als TMO-coördinator.

Wat maakt het verschil met een “gewone” TMO-beurt?

Als coördinator begeleidt en coördineert u de TMO op een vaste dag, dit houdt onder andere in:

- speelgoed buitenzetten voordat de TMO begint (11.45u) en opruimen na afloop van de laatste pauze (13.15u);

- de hulpouders verdelen over het plein;

- de TMO-coördinatoren lopen over het schoolplein, houden toezicht en bieden hulp waar nodig:

* oplossen van onenigheden of ruzietjes,

* eerste hulp bij kleine verwondingen en indien nodig doorverwijzen naar conciërge of BHV-er;

- op dinsdag is er Beweegwijs en geeft u een korte instructie van de spellen aan de hulpouders;

- ook krijgen wij van Beweegwijs een korte cursus en wordt u meegenomen in de afspraken rond De Vreedzame School.

De coördinatoren werken in een team en zijn altijd eerder aanwezig om de nodige voorbereiding te doen.

Verder zijn er een aantal keer per jaar vergaderingen met het gehele TMO-team en werkgroep. Voor deze extra TMO-taken ontvangt u een vergoeding.
Bent u enthousiast en/of nieuwsgierig geworden en denkt u dat er voor u een rol is weggelegd, stuur dan een e-mail aan TMO@obsdenieuwewereld.nl of c.beringen@opspoor.nl.

Met vriendelijke groet,

De TMO-werkgroep

SPURDfun
Sinds afgelopen dinsdag organiseert SPURD weer SpurdFun activiteiten door heel Purmerend. Dagelijks staan zij voor de kinderen van 4 t/m 12 jaar na schooltijd ergens buiten in de wijk. Voor de 13+ leeftijd hebben zij ook activiteiten. Deze activiteiten zijn gratis toegankelijk. Komen jullie gezellig langs?

Op de volgende locaties staan we in de Weidevenne: Dinsdag:         16:30-18:00      Veluwe (grasveld aan de Loirestraat) Woensdag:     15:00-17:00      de Kraal Donderdag:   19:00-20:30      de Kraal (SpurdFun 13+ voetbal)

Voor het volledige programma en de locaties kunnen jullie in de agenda op onze website kijken: www.spurd.nl/spurdfun
41f575e9-3d52-459c-921f-5dc9f05d1e5f (2).jfif
SPURD/WZ&PC Introductiemiddag zwemmen/waterpolo