Nieuwsbrief 12 januari 2023

11-01-2023

Het team van de Nieuwe Wereld wenst u een goed weekend toe.
Toestemmingsformulieren MQ scan
Mocht u deze nog niet ingevuld en geretourneerd hebben wilt u dat dan per ommegaande doen. Alvast hartelijk bedankt

Om inzicht te krijgen in de motorische vaardigheden en/of eventuele beweegachterstanden willen we als school de motorische vaardigheden meten, registreren en volgen bij de leerlingen in de groepen 4 t/m 8. Hiervoor willen wij gebruik maken van de MQscan. Het screenen wordt op school uitgevoerd door Stichting Spurd tijdens een reguliere gymles.
Om de MQscan bij uw kind te mogen afnemen hebben wij uw voorafgaande toestemming nodig.
OPSPOOR Out of school
Vanaf januari tot en met de zomervakantie vinden er clinics plaats voor leerlingen van groep 5,6,7 en 8 met de thema's 'Upcyclen van kleding' en 'Lekker de natuur in'.
Zie de flyer in de bijlage
Spurdfun
SpurdFun is weer begonnen.
Elke schooldag na schooltijd zijn er op verschillende plekken in Purmerend en Beemster gratis sport- en spelactiviteiten. Het doel van SpurdFun is kinderen en jongeren op een laagdrempelige manier in beweging te brengen en houden en te laten ervaren hoe leuk het is om te bewegen.
Nieuw is SpurdFun peuters 2-4 jaar, elke vrijdag gratis te bezoeken van 9.30-11.30 in gymzaal de Melkweg (bij de Marimba).
Benieuwd naar alle locaties, dagen en tijden? Kijk dan voor meer informatie op: SpurdFun - Spurd
Kennismakingsdag Gitaar en Harp
Muziekles Waterland biedt leerlingen de mogelijkheid om op zaterdag 21 januari kennis te maken met twee nieuwe docenten (en hun instrument). Op die dag kunnen kinderen en ouders vanaf ongeveer 8 jaar 's middags terecht in het gebouw van Muziekschool Waterland in Purmerend om deze instrumenten uit te proberen en informatie te krijgen over de lessen en alles wat daarmee samenhangt. (zie bijlage)
Van wie?
Er staat al enige tijd een fiets in ons containerhok die niet meer gebruikt wordt. Wil degene die zijn fiets herkend deze ophalen of zich melden? Anders wordt hij uit het containerhok verwijderd.
20221220_063449.jpg

Ik vind het fijn hoe de juf uitlegt en hoe je op school behandeld wordt en dat ze er alles aan doen dat je het leuk hebt op school".

"Je kan goed leren en er zijn leuke klassen en gewoon een leuke school".