Nieuwsbrief 9 februari 2023

03-02-2023
Beste ouders en verzorgers.
Het team van de Nieuwe Wereld wenst u alvast een goed weekend toe.

Studiedagen
Woensdag 22, donderdag 23 en vrijdag 24 februari zijn studiedagen. Deze dagen zijn de kinderen vrij.
De week daarna is het voorjaarsvakantie.
Vossenjacht
Op vrijdag 27 januari hebben we een fijne middag gehad in de wereldgroepen. In het kader van de Nationale Voorleesdagen en de Nationale Poëzieweek hebben we een vossenjacht georganiseerd. Kinderen uit groep 6 waren verkleed als een personage uit een kinderboek. De rest van de school ging in onze wereldgroepen op zoek naar deze geweldige vossen.

Vossenjacht 2023.jpg

Van de vossen kregen de kinderen verschillende woorden. Na het zoeken van de vossen moesten de kinderen met hun groep een elfje (gedichtvorm) schrijven met een aantal van de gevonden woorden. Belangrijk was dat iedereen uit het groepje had bijgedragen aan de poster. We hebben hele mooie gedichten voorbij zien komen en het was dan ook lastig kiezen, maar we hebben toch een winnaar gevonden........

Hieronder een foto van het winnende gedicht:
Gedicht 1 2023.jpg

Maar ook onderstaand gedicht vonden we zo mooi dat het een eervolle vermelding hier waard is!

Gedicht 2 2023.jpg

Super goed gedaan allemaal!!
Purvak in voorjaarsvakantie
Van maandag 27 t/m vrijdag 3 maart is de PurVak in de voorjaarsvakantie.
Voor het volledige programma kun je terecht op www.spurd.nl/purvak of www.purvak.nl.
Kom jij ook gezellig langs?
In de bijlage is de poster terug te vinden.

NKT workshop Sing-it
In de voorjaarsvakantie biedt de NKT Theaterschool een superleuke zangworkshop aan voor kinderen van 7 – 14 jaar.
In de bijlage treft u meer informatie.
Turnmiddag
Turncentrum Waterland, een samenwerking tussen de turnclubs Gymnet  Purmerend en Hercules Beemster, gevestigd in De Beuk in Purmerend, is  op zoek naar nieuw turntalent! Wij organiseren daarom een talentendag  op zondag 12 maart 2023, waar wij meisjes uit 2015, 2016 en 2017  uitnodigen voor een leuke turnmiddag. Zie de bijlage voor de details  van dit gratis evenement.

"Er zijn hele goede juffen en meesters die je ook vertrouwen en ze geven heel goed les, vooral mijn juffen".

"Goeie ideeën voor het werk, goede uitleg, het thema, bijna alles van deze school". "Het is een gezellige en leerzame school".